
INTER by MNGkargo Yurt Dışı Standart Fiyat Listesi - 2021
ÖZEL FİYAT LİSTESİ (USD)
Türkiyeden çıkan gönderiler için geçerlidir.
Gönderi ücreti, hacimsel veya gerçek ağırlıktan hangisi büyükse ona göre hesaplanmaktadır.
Fiyatlara FSC dahil olup PTT vergisi eklenecektir.

Ek Elleçleme Ücreti Limitleri (Paket başı 4 USD)
En uzun kenarı 100 cm (39.5 inçten) veya ikinci uzun kenarı 76 cm (30 inçten) uzun olan tüm paketler Gerçek ağırlığı 32 kg’dan (70 libre) fazla olan tüm paketler Paket başına ortalama ağırlığın 32 kg’dan fazla olması durumunda konşimentodaki her paket için ayrı ücret hesaplanır. Metal veya ahşaptan yapılmış harici bir gönderi konteynırındaki tüm kalemler
Büyük Paket Ek Ücreti (Paket başına 100 USD)
Bir paketin Büyük Paket Sayılması için uzunluk artı çevre uzunluğunun (Çevre uzunluğu=(2xGenişlik+2x yükseklik) 300 Cm’yi aşması,ancak maksimum boyut olan 400 cm’yi aşmaması gerekmektedir.Büyük paketler için minumum faturalandırabilinir ağırlık 40 Kg’dır.
Limit Aşım Ücreti (160 USD)
Gerçek ağırlı 70 Kg’dan fazla olan ya da 270 cm’yi geçen veya uzun kenarla çevre uzunluğunun toplamı 400 cm’yi aşan paketler kabul edilmeyecektir.Küçük paket sisteminde bulunmaları durumunda bunlara ek bir ücret uygulanacaktır.Uzun kenarla çevre uzunluğunun toplamı 400 cm’yi geçen paketlerde Büyük Paket Ek Ücreti uygulanacaktır.
Bölgeler Listesi
- KodVarış ÜlkesiBölgeAFAfganistan11DEAlmanya1USAmerika Birleşik Devletleri5ASAmerika Samoası8ADAndora4AIAngila8AOAngola9AGAntigua ve Barbuda8ARArjantin8ALArnavutluk4AWAruba8AUAvustralya12ATAvusturya2AZAzerbaycan11PT1Azor Adalair3BSBahamalar8BHBahreyn11BDBangladeş7BBBarbados8AG1Barbuda (Antigua)8BYBelarus4BEBelçika2BZBelize8BJBenin9BMBermuda8BTBhutan7AEBirleşik Arap Emirlikleri11BOBolivya8ANBonaire8BQBonaire8BABosna-Hersek4BWBotswana11BRBrezilya8BNBrunei7BGBulgaristan2BFBurkina Faso11BIBurundi9CVCape Verde Adaları9KYCayman Adaları8GICebelitarık4ES2Ceuta6DZCezayir6DJCibuti9CKCook Adaları9AN1Curaçao8BQ1Curaçao8CWCuraçao8TDÇad9CZÇek Cumhuriyeti3CNÇin Halk Cumhuriyeti6DKDanimarka2TLDoğu Timur9DODominik Cumhuriyeti8DMDominika8ECEkvator8GQEkvator Ginesi9SVEl Salvador8IDEndonezya6EREritre9AMErmenistan4EEEstonya4ETEtiyopya11FOFaroe Adaları6MAFas7FJFiji Adası9CIFildişi Sahili11PHFilipinler6FIFinlandiya3FRFransa2GFFransız Guyanası8PFFransız Polinezyası9PF1Fransız Polinezyası9GAGabon9GB4Galler2GMGambiya9GHGana11PSGaza (Batı Şeria)11GNGine11GWGine-Bissau9GDGrenada8GLGrönland6GPGuadelup8GUGuam9GTGuatemala8GGGuernsey4GYGuyana8ZAGüney Afrika7GEGürcistan4
- KodVarış ÜlkesiBölgeHTHaiti8HRHırvatistan4INHindistan6NLHollanda2HNHonduras8HKHong Kong6IQIrak11VGİngiliz Virgin Adaları8GBİngiltere2GB0İngiltere2GB1İngiltere2IEİrlanda Cumhuriyeti2GB3İskoçya2ESİspanya2ILİsrail4SEİsveç3CHİsviçre2ITİtalya2ISİzlanda6JMJamaika8JPJaponya6JEJersey4KHKamboçya7CMKamerun11CAKanada5ES1Kanarya Adaları6ICKanarya Adaları6MEKaradağ4QAKatar11KZKazakistan11KEKenya7CYKıbrıs4KGKırgızistan11KIKiribati9COKolombiya8KMKomor9CGKongo9CDKongo Halk Cumhuriyeti11KRKore, Güney6KVKosova11FM1Kosrae (Mikronezya, Federe Devletleri)9CRKosta Rika8KWKuveyt11GB2Kuzey İrlanda2MPKuzey Mariana Adaları9LALaos7LSLesotho7LVLetonya4LRLiberya9LYLibya6LILiechtenstein2LTLitvanya4LBLübnan11LULüksemburg2HUMacaristan3MOMacau6MGMadagaskar9PT2Madeira3MKMakedonya (FYROM)4MWMalavi9MVMaldiv Adaları11MYMalezya6MLMali11MTMalta3MHMarshall Adaları9MQMartinik8MUMauritius9YTMayotte9MXMeksika10ES3Melilla6EGMısır11FMMikronezya (Federal Devletleri)9MNMoğolistan6MDMoldova4MCMonako2MSMontserrat8MRMoritanya11MZMozambik11MMMyanmar7NANamibya9NPNepal7KNNevis (St. Kitts)8KN1Nevis (St. Kitts)8NENijer11NGNijerya7NINikaragua8NONorveç3CFOrta Afrika Cumhuriyeti9
- KodVarış ÜlkesiBölgeUZÖzbekistan11PKPakistan11PWPalau9PAPanama8PGPapua Yeni Gine9PYParaguay8PEPeru8PLPolonya3FM2Ponape (Mikronezya, Federe Devletleri)9PTPortekiz3PRPorto Riko5REReunion11RORomanya3MP1Rota (Kuzey Mariana Adaları)9RWRuanda9RURusya6AN2Saba8BQ2Saba8MP2Saipan (Kuzey Mariana Adaları)9WSSamoa9SMSan Marino4SNSenegal9SCSeyşel Adaları9RSSırbistan4SLSierra Leone11SGSingapur6SKSlovak Cumhuriyeti3SISlovenya3SBSolomon Adaları9LKSri Lanka7BLSt. Barthelemy8GP1St. Barthelemy8KN2St. Christopher (St. Kitts)8VI1St. Croix (ABD Virgin Adaları)8AN3St. Eustatius8BQ3St. Eustatius8VI2St. John (ABD Virgin Adaları)8KN3St. Kitts (St. Christopher)8LCSt. Luçia8AN4St. Maarten8SXSt. Maarten8BQ4St. Maarten8GP3St. Martin (Gaudelup)8SX1St. Martin (Gaudelup)8VI3St. Thomas (ABD Virgin Adaları)8VCSt. Vincent ve Grenadines8SRSurinam8SASuudi Arabistan11SZSwaziland7CLŞili8TJTacikistan11PF2Tahiti (Fransız Polinezyası)9TZTanzanya11THTayland6TWTayvan6MP3Tinian (Kuzey Mariana Adaları)9TGTogo9TOTonga9VG1Tortola (Ingiliz Virgin Adaları)8TTTrinidad ve Tobago8FM3Truk (Mikronezya Federal Devletleri)9TNTunus6TCTurks ve Caicos Adaları8TVTuvalu9TMTürkmenistan11UGUganda11UAUkrayna4OMUmman11VC1Union Adası (St. Vincent ve Grenadines)8UYUruguay8JOÜrdün11VUVanuatu9VEVenezuela8VNVietnam7VIVirgin Adaları ABD8VG2Virgin Gorda (İngiliz Virgin Adaları)8WFWallis ve Futuna Adaları9FM4Yap (Mikronezya Federal Devletleri)9YEYemen Cumhuriyeti11NCYeni Kaledonya9NZYeni Zelanda7GRYunanistan2ZMZambiya11ZWZimbabve11
Müşterilerimizden teslim alınan kargonun; Zamanında, Hasarsız, Eksiksiz ve doğru kişiye teslim edilmesi amaçlanmaktadır. Buna karşın, sunduğumuz hizmete ilişkin müşterilerimizin tazminat talep etmesi halinde uygulanacak süreç adımları şu şekildedir:
Tazmin Başvurusu Nasıl yapılır? Başvuru Kanalları Nelerdir?
1) Çağrı Merkezi (444 06 06 ve 0850 222 06 06)
2) Başvuru Dilekçesi ile Şube/Acente Müdürlükleri (https://meydan.mngkargo.com.tr)
3) Web Sayfası (https://www.mngkargo.com.tr/) üzerinden alınmaktadır.
Başvuru Dilekçesinde Bulunması Gerekenler Nelerdir?
Hasar Tazmin Başvuru Dilekçesi için tıklayınız.
1) Başvuru sahibinin (Gönderici – Alıcı – Üçüncü Kişi) adı, soyadı, ünvanı, adresi, iletişim bilgileri (telefon , e-mail adresi vs.)
2) Taşıma faturası bilgileri ( Taşıma faturası tarihi, numarası , gönderi kodu)
3) Ambar Tesellüm Fişi ( varsa verilmelidir.)
4) Talep edilen tazminat tutarı
5) Kargo içeriğini kanıtlayan ürün faturası/sevk irsaliyesi/hasar durumunda hasarlı ürüne ait fotoğraf
6) Başvuru sahibinin banka hesap bilgileri (IBAN numarası bildirilmelidir.)
7) Tazmin talep etme nedenine ilişkin açıklama (Hasar, kayıp, yanlış teslimat vb)
Tazmin Süreci Nasıl İşler?
1) Başvuru talebi , taşıma faturası tarihinden itibaren 10 gün geçtikten sonra yapılabilir. (Türk Ticaret Kanunu 874.maddesi) Başvuru Kanallarından iletilen Başvuru Dilekçesi ile ilgili kayıt açılarak ön inceleme yapılır; Ön inceleme sonucunda dilekçe ve eklerinde eksiklik tespiti halinde , bu eksikliklerin giderilmesi ve tazminat talebini değerlendirmeye yönelik ek bilgi ve belgeler Başvuru sahibinden istenir. Eksik bilgi ve belgelerin 10 gün içinde temin edilip MNG Kargo ile paylaşılmaması halinde tazmin talebi reddedilir.
2) Belgelerdeki eksiklikler giderildikten sonra , Hasarlı Kargolar ile Kayıp Kargolar için iki ayrı tazmin süreci işletilir. Yanlış teslimat ile kastedilen , yanlış adrese teslimattır. Aslolan kargonun alıcı adresine teslim edilmesidir. Alıcı adresine yapılan teslimat , yanlış teslimat kabul edilemez. Yanlış teslimat halinde de kayıp kargo süreci işletilecektir.
3) Müşterinin yanlış beyan vererek teslim ettiği kanunen taşınması yasak kargolar için tazmin talebi kabul edilmez.
Hasarlı Kargolar İçin;
- Hasarlı Kargolarda, kargonun göndericisi ya da alıcısı tazminat talebinde bulunabilir. Üçüncü kişi tazminat talep edemez.
- Hasarlı olduğu iddiası ile tazminat talebinde bulunulan kargo, “sorumluluk belgesi” ile taşıması gerçekleştirilen bir kargo ise tazminat talebi kabul edilmemektedir.
- İçeriğinde birden fazla ürün olan ve parça sayısı fazla olan kargoların hasarlı kısımları kadar tazminat talebi kabul edilmektedir.
- Tam tazminat ödemesi yapılan hasarlı kargolarda , müşteri ,ürünü MNG Kargo’ya geri vermek zorundadır.
Kayıp Kargolar İçin;
- Kayıp Kargo, MNG Kargo’nun hizmet verdiği esnada ,Barkotlama kurallarına uyulmadan yapılan barkotlama, Alıcı bilgilerinin yanlış doldurulması, barkot okutma yapılmadan Yükleme, boşaltma, yapılması ya da MNG Kargo personeli kaynaklı hatalar vb. sebepler neticesinde müşteriye ait gönderinin kayıp olmasıdır.
- Kayıp Kargo başvurularında, başvuru konusu kargo, MNG Kargo Şube/Acente/Aktarma Merkezleri/Merkez Depo içerisinde araştırılır. Bunun için başvuru sahibi, kayıp kargo içeriğine veya ambalajına ait görselleri paylaşmalıdır. Kayıp kargo bulunur ise alıcısına teslim edilir, tazminat talebi reddedilir.
- Kayıp kargonun bulunmadığı, ürünün bedelini gösteren fatura ve/veya faturaya bağlı sevk irsaliyesi ibrazının gerçekleşmediği ve tutarının belli olmadığı durumlarda ise Türk Ticaret Kanunun 882.maddesine uygun olarak *SDR[1] kuru üzerinden kargonun tazminat bedeli belirlenir. SDR bedeli yüksek, talep edilen bedel düşük ise talep edilen bedel üzerinden ödeme onayı verilir.
4) MNG Kargo, Başvuru belgeleri eksiksiz olsa dahi tazminat talebini kabul etmek zorunda değildir. 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu ve taraflar arasında akdedilen sözleşme hükümlerine göre tazminat talebini reddetme hakkına haizdir.
5) Değerlendirme süreci tamamlanan ve tazminat talebi kabul edilen;
- Bireysel müşterilerimizden ibraname ve gider pusulası imzalaması istenir.
- Kurumsal/KOBİ müşterilerimizden, İbraname ve MNG Kargo adına düzenlenmiş tazmin faturası düzenlenmesi talep edilir.
- (a) ve (b) maddelerinde yer alan belgeler düzenlenip, MNG Kargo’nun Şube/Acente/Bölge Müdürlüğü’ne teslim edilir. Bu belgeler Genel Müdürlük mali İşler birimine ulaştırılır.
6 ) Tazminat ödemesi , belgelerin eksiksiz olması halinde Başvuru sahibinin talep dilekçesinde yer alan Banka hesabına yapılır.
7 ) E-ticaret platformlarından yapılan gönderilerde, Kargo alıcısı, tazmin talebi için Gönderici ile irtibata geçmelidir. Kargo şirketi, e-ticaret platformlarının gönderilerine ilişkin alıcılara tazminat ödemesi yapmamaktadır.
[1] *SDR : Özel Çekme Hakkı’dır. Özel Çekme Hakkı, eşyanın taşıma amacıyla taşıyıcıya teslim edildiği tarihteki veya taraflarca kararlaştırılan diğer bir tarihteki, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasınca belirlenen değerine göre Türk Lirasına çevrilir. SDR kuru günlük olarak Merkez Bankası tarafından belirlenmektedir. Bu kur https://www.tcmb.gov.tr/kurlar/kurlar_tr.html sitesi üzerinden kontrol edilir. SDR kuru kargonun faturalandırıldığı tarihteki kur baz alınarak hesaplanmaktadır. (SDR Kuru*8,33*desi=ödenecek miktar)